בית | יצירת מסע פרסום

יצירת מסע פרסום

יש לך חזון בכל הקשור למוצר או השירות שברצונך לקדם כדי לעשות זאת ישנם מספר שלבים ליצירת מסע פרסום אפקטיבי באמצעי התקשורת והמדיה השונים. שיווק הוא המיזוג בין הצורך של הצרכן לבין המאפיינים של המוצר אותו רוצים לשווק, הפרסום הוא כלי חשוב בתהליך הזה מפני שהוא יוצר אצל הצרכן את המודעות לכך שיש מוצר שיכול לענות על הצרכים שלו.


המטרה כאן היא להכיר את הדברים שיש לחשוב עליהם לפני שמתחילים בתהליך מסע הפרסום: הגדרת מטרות הפרסום- תחילה יש להחליט מה אנו רוצים להשיג בעזרת הפרסום, האם לפנות לפלח שוק חדש? האם להכיר מוצר חדש לציבור? האם להגדיל את הצריכה בשוק הקיים?


ללא הגדרת המטרות המתאימות לא ניתן יהיה להצמיד לצורך של המפרסם את הקמפיין המתאים שייתן מענה לצורך שלו. הגדרת תקציב הפרסום- כדי להימנע מבעיות תקציביות בהמשך והתפזרות על פני אמצעי המדיה השונים מומלץ להחליט מבעוד מועד על התקציב למסע הפרסום. יש לקחת בחשבון שאמצעי מדיה שונים דורשים תקציבים אחרים, אז אם המפרסם יודע שהוא מעוניין לפרסם בטלוויזיה כדאי לו להחליט על תקציב גבוה יותר מזה שהיה קובע לפרסומת ברדיו. ההחלטה לגבי התקציב צריכה לנבוע מהיכולות הכלכליות של המפרסם תוך חישוב של נזק מול תועלת, כלומר מהו המקסימום אותו אפשר להפיק ממסע הפרסום עם השקעת מינימום משאבים כלכליים. בחירת מסר לפרסום- זהו השלב בו צריך לבחור את הקו הפרסומי לפיו הקמפיין ילך.


חשיבותו של השלב הזה הוא בכך שהמפרסם מחליט איזה מסר הוא רוצה להעביר לקהל היעד שלו ואיך הוא מעוניין שהמוצר שלו ייתפס על ידי השוק. בחירת מסר מוטעה או חסר היא אסטרטגיית שיווק לא מוצלחת על כן יש להשקיע לא מעט מחשבה בבחירת המסר המתאים. בחירת המסר הנכון אותו רוצים לפרסם היא לפי מחקר שוק שיש לקיים בשלב זה: מי הצרכן? מה הוא אוהב/צריך? באילו מושגים יש להשתמש כדי לפנות אליו?

בחירת אמצעי התקשורת לפרסום- קיימות אפשרויות רבות מהן יכול המפרסם לבחור. טלויזיה, רדיו, עיתונות, סלולארי, שילוט, פלאיירים, אינטרנט ועוד. צריך להחליט מהו אמצעי הפרסום היעיל ביותר וכמה זמן עליו לשווק את המוצר תוך התחשבות בפלח השוק המבוקש, אם הפניה היא לאוכלוסיה המבוגרת אז אין טעם לפרסם באינטרנט ואם הפניה היא לבני נוער אז דיוור הוא לא האופציה המתאימה ביותר.


יש גם לזכור כי בכל תקופה יש אמצעים פופולאריים שונים וצריך להתחשב בכך, אם בשנות ה-50 הרדיו היה אמצעי הפרסום היעיל ביותר אז כיום תוכניות ריאליטי והודעות סמס יצליחו יותר בשיווק. בחירת תוכן פרסומי- לא מספיק להחליט מה רוצים לפרסם ובאיזו דרך, חשוב מאוד לבחור את התוכן הנכון שיעביר את המסר. התוכן צריך להיות מוגש באופן כזה שלצרכן תהיה מודעות עמוקה לקיומו ונחיצותו של המוצר, כלומר התוכן צריך לעבוד על ההיבט הפסיכולוגי של התנהגות האדם. זה המקום לשבח ולהלל את המוצר ולהעביר את המסר שאי אפשר בלעדיו. הערכת מסע הפרסום- ההערכה מתקיימת לפני תחילת הפרסום ומתבצעת על ידי תצפיות בשטח, מבחן שוק באזור מצומצם, מחקר מניעים- ראיון בו נאסף מידע בנוגע לרגשות הציבור לגבי המוצר ועוד.


לאחר שתמה מלאכת בנית מסע הפרסום על הפרסומאי לבדוק אם אכן התוצאות עומדות בציפיות ואם ישנה תועלת במסע הפרסום, במידה והתשובה היא שלילית יש לחזור אחרוה בשלבים ולחפש שם את מקור הטעות. מסע פרסום באינטרנט- קיימות שיטות פרסום רבות אך נראה שלאינטרנט ראויה התייחסות מיוחדת. האינטרנט תופס כיום מקום של כבוד בחיינו, הוא כלי המספק ידע אודות העולם ועל כן הוא גם כלי להעברת מסרים על ידי פרסום.


מסע פרסום באינטרנט יכול להיות דומה לזה שבטלויזיה- על ידי פרסומות המופיעות בצידי הדפים.
מצד שני אפשר ליצור פרסומת ולקצץ בעלויות על ידי שיטת ppc לפיה המפרסם משלם רק אם אנשים נכנסים לאתר שלו, וניתן גם לשלב בין השניים.


הפרסום באינטרנט מאפשר גם פרסום במנועי החיפוש, הוא פרסום ממוקד עם זמן תגובה מהיר מהרגיל ועלות סבירה. פרסום הוא כלי משמעותי במאה ה-21 ועל כן אין להתייחס אליו בקלות ראש, בטרם תצא הפרסומת אל הדרך יש להיערך אליה בהתאם כדי שהתועלת שתצמח ממנה תהיה מירבית. ההתייחסות כאן הייתה לשלבים הבסיסיים ביותר אליהם יש לשים לב, אמנם שלבים אלו הם הכרחיים אבל לא מספיקים. לכן, רצוי להתייעץ עם איש מקצוע בנוגע ליצירת קמפיין פרסומי מנצח.


בניית אתרים בפייסבוק - Facebook
הפך בתקופה האחרונה לכלי פרסום מאוד יעיל  ופופלארי וכיום ניתן להגיע באמצעות הפייסבוק לקהל יעד ממוקד ופוטניצאלי.

כלי פרסום נוסף שגם מאוד פופלארי בימים אלו הוא בניית דפי נחיתה באינטרנט,להקמת דפי נחיתה מנצחים אנו ממליצים להכנס לאתר של חברת פר, חברה מתמחה ומובילה בתחום.