בית | השכרה - קנייה של שטח פרסומי, מה צריך לשאול?

השכרה - קנייה של שטח פרסומי, מה צריך לשאול?

לפני השכרה או קנייה של שטח פרסומי יש לשאול ולבדוק את אפקטיביות האפיק הפרסומי בו אנו רוצים להשקיע, זאת בכדי שייתן לנו מענה אופימאלי למוצר או השירות אותו אנו רוצים לשווק.


כחלק מייעוץ אינטרנטי להלן מספר שאלות שמומלץ לשאול ולהתמקד לפני כל השכרה או קניה של מדיה פרסומית כזו או אחרת. למי השטח הפרסומי שייך? במקרים רבים ישנם חברות מתווכות שעובדות בשיתוף עם המפרסמים ולוקחות עשרות אחוזים על עסקאות ולכן מומלץ לדעת עם מי אתם מדברים בכדי להבין את הלך הדברים. 

איפה שטח הפרסום ממוקם?
מיקום של שטחי פרסום הם כביכול האסטרטגיה החשובה ביותר למיצוי הפרסום בדרך הטובה ביותר, בכדי למנוע בעיות מיותרות בעתיד כדאי להבין בדיוק על מה בדיוק מדובר והיכן בדיוק נמצא אותו שטח פרסומי. לדוגמא: שלט חוצות במרכז העיר ת"א. 


לאיזה כיוון פונה השלט?
איפה בדיוק נמצא השלט ? ליד איזה בניין\ רחוב\ מספר וכו'. מה הפרסום כולל? בקניית שטח פרסום מלבד השטח עצמו ישנם עוד מספר גורמים אותם עלינו לקחת בחשבון וזאת בכדי שנדע את הליך הדברים ואת ההשקעה הכספית הכרוכה בדבר ולכן אנו צריכים לברר ולקחת בחשבון מספר שאלות שעלינו לשאול לפני השכרת-קניית שטח פרסומי:


הוצאות עיצוב המודעה?
האם עליי להביא את התמונות או שמא אתם תאתרו ותייצרו הכול במחיר המוסכם? השלט חוצות בו אני חפץ כולל תאורה בלילה? ועוד שאלות שכדאי להכין לפני סגירת העסקה.


מה גודל שטח הפרסום?
האם זה 2 אינץ' בעיתון המקומי או שמא שלט חוצות בגודל 20 מטרים, יש לברר את כל הפרטים הללו בכדי לא ליצור אי הבנות.


מהם התאריכים עליהם בהם פרסומינו יוצגו?
מתאריך ________ עד תאריך _________ בהחלט לא לקחת סיכון ולפרסם תרופה נגד צינון בתחילת הקיץ ולכן כדאי שיהיה מאוד ברור וקונקרטי בתאריך ברור ולא משתמע לשתי פנים שבתאריך זה יפורסם הפרסום שאתה חפץ בו.


אסמכתאות כתובות לעסקה פרסומית?
דיבורים זה תמיד טוב אך לא תמיד תקף מבחינת החוק המשפטי ולכן כל עסקת פרסום שהחלטתם לבצע מוטב שיהיה חתום במסמך המאשר את העניין.

 

טעות נפוצה לדוגמא: 
אוניברסיטה, שואל המפרסם כמה צופים פוטנציאלים יצפו במודעה? האוניברסיטה תגיד את כמות הסטודנטים שהיא 10,000 סטודנטים למשל אך למעשה הצופים שאכו יחשפו לאותה פרסומות יהיו פחות מרבע מהכמות. ולכן צריך לנסח שאלות בנוגע לשטח פרסום בצורה מעמיקה ונכונה יותר. 

 

יש לי עוד שאלה/ בעיה... נשמח לקבל את פנייתך ולסייע לך בכל שאלה ובעיה

לחץ כדי למצוא או לפרסם באתר בקטגוריית שילוט

רוצים לפרסם מודעה? לפני שאתם מתחילים אנו ממליצים להכנס ולקרוא מאמר חשוב ושימושי בנושא הפקת מודעה בבית דפוס