בית | פרסום זה לא רק לגדולים

פרסום זה לא רק לגדולים

בתקופה האחרונה הסתכלתי על משרדי פרסום שונים וראיתי כיצד הן מצליחות לנגוס בחלק ניכר מהכנסתם של עסקים קטנים בעזרת פרסום יקר שגורם לבעלי עסקים להישאר הרבה מאחור, לכן מטרת הכתבה של "פרסום זה לא רק לגדולים" באה להראות כיצד העסקים הקטנים יכולים להשיב מלחמה ולהתחזק באמצעות עולם הפרסום המגוון ולאו דווקא בתקציבי ענק.


בעולם של תחרותיות רבה בכל התחומים השונים השוק אחד החזקים והמתפתחים באופן מתמיד זה שוק הפרסום ממנו הכול מתחיל, הוא מכתיב את קצב ההתפתחות של החברות ומקדם ענפים מכל הסוגים: אינטרנט, מדיה תקשורתית, דפוס, אינטרנט וכ'ו...


את הפרסום אפשר לחלק לשני אופנים פרסום ושיווק כאשר לכל אחד תפקיד שונה במערכת פרסום: דרכים ושיטות המסייעות לבעל עסק/מקצוע למשוך לקוחות,ללכוד את תשומת ליבו,לגרום ללקוח להתעניין בשירותים הניתנים ע"י העסק/בעל מקצוע, לגרום ללקוח פוטנציאלי לחשוב שהוא זקוק לדבר מה ומכאן גם לפנות למפרסם.


פרסום עקבי מבסס את המודעות של קהל היעד לקיומו של העסק/בעל מקצוע, הופך אותו למותג.
שיווק: פעולה שחייב לנקות כל אחד שמטרתו למשוך לקוחות חדשים ולשמור על לקוחות קיימים. שיווק זה לא רק למכור ולקחת כסף... זה לגרום ללקוח לחזור בשביל לקבל עוד ועוד.


שיווק נכון של העסק/בעל העסק יגרום ללקוחות להישאר ולהמליץ לאחרים. פרסום זה פעולה קצרה יחסית הבאה למנף מותג או רעיון לעומת שיווק שזה פעולה ארוכת טווח שמטרתה לשמר לקוחות קיימים ולדאוג שהאש לא תכבה.


השיטות השונות של הפרסום הינן מגוונות ומגיעות ממשרדי פרסום ויצירתיות של אנשים פרטיים כאחד השיטות הנפוצות ביותר הינן:


שילוט: למרות כל הרפורמות החדשות או יותר נכון ישנות שחודשו של השמת שלטי חוצות בדרכים ראשיות חברות הפרסום המובילות ימשיכו לפרסם בדרכים הבינעירוניות יעלו ככל הנראה מחירים על אותם שלטים ויחפשו נישות חלופיות לפרסם עליהם.


פרסום באמצעות שלטים הינו סגנון פרסום אחד החזקים בשוק וחברות בינוניות- גדולות משתמשות בפרסום זה וזאת על מנת להשאיר את עקבותיהם באופן נגיש ומביאות לנו סיבות לחזור אליהם ולקבל את שירותיהם בהקדם. ולכן השילוט אינו מסתכם בשילוט בדרכים עירוניות ובין עירוניות שנחשב כיקר ולכך יש לשים לב מכיוון שהצפי בעתיד הקרוב הוא שעסקים קטנים יצטרכו לשים את רגלם בפרסום כזה או אחר בכדי לשרוד ולכן השימוש בשילוט לעסקים הקטנים יוכל להיעשות באמצעות מספר אופנים:


שיתופי פעולה עם בתי העסק השונים דבר שיעזור להעצמת הכוח של העסקים הקטנים לדוגמא: יש ברשותך פיצרייה בעיר רעננה במרחק לא רב ישנה חנות של בגדים אופנתיים שני העסקים הינם רווחים אך כמו שאיפה של כל עסק מטרתם להפוך ליותר רווחים וזאת באמצעות פרסום נכון, לו היה רשום על אותו מגש של פיצה שישנו מחירי סוף עונה בחנות בגדים ישנו סיכוי גבוה שאותם אנשים ילכו לראות את הקולקציה של החנות בגדים ולהיפך עם בחנות בגדים היה פרסום של הפיצה באמצעות קנייה של 100 ₪ במעמד הקנייה תקבל שובר של פיצה בחינם יצרנו כאן שיתוף פעולה פרסומי שיצר מצב של הדדיות בין שתי החברות השונות ואפילו עם לא באופן של שיתוף פעולה ישנה אפשרות להשכיר את אותו שטח פרסום או לשלם תמלוגים על מכירות שהתבצעו בעקבות אותו פרסום כך שכולם יהיו מרוצים.


סוגי הדפוס השונים: בגלל שאני מדבר בכתבה זו על העסקים הקטנים אתייחס לפרסומים הזולים יותר ולמרות זאת הטובים והאפקטיביים יותר ולכן אדבר על העיתונים שעד לפני מספר שנים הייתה נחשבת נישה לעסקים הגדולים, היום העיתונים הגדולים והחזקים בשוק דורשים סכומים גבוהים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים ובאופן מפתיע בכדי לשבור את אותה תחרות של מחירים גבוהים החלו לצאת לפני מספר שנים שבועונים המגיעים אחת לשבוע לדלת הבית בחינם אשר בהם הפרסומים בד"כ מקומיים ולכן נוגעים לעסקים באזור הבית וזולים דבר שיוצא אפקטיבי יותר מלפרסם בעיתון הגדול בארץ כלומר גם זול יותר ואפקטיבי יותר למציאת הלקוח האידיאלי כך שעל אף שכמות הצופים בעיתון אכן קטנה יותר אך בהחלט טובה יותר.


ברמת העסק צריך להבין מה אנחנו מחפשים כמות או איכות ובמידה ואנו מחפשים איכות המקום הנכון יותר להשקיע בפרסום זה העיתון המקומי.


פליירים - במידה והעסק דוגל באופטימיות ומאמין שהפלייר לא ייזרק לזבל לפני שיקראו אותו, הפלייר מתאים לשני סוגים של עסקים כאלו שבתחילת דרכם ורוצים פרסום מהר זמין ומיידי או כאלו שעושים מבצע שאין כמוהו באזור או המילה חינם שהישראלי המצוי אוהב מאוד לשמוע.


דיוור ישיר - הוא השדרוג של הפלייר, נועד להגיע ללקוחות פוטנציאלים אשר ייתכן שיתעניינו במוצר או השירות אותו אנו מציעים את הדואר נשלח ע"י כתובת המוזנת במאגר הלקוחות הקיימים או במאגר לקוחות פוטנציאלי שהצלחנו להשיג בדרך זו או אחרת.


פרסום באינטרנט - הדבר שעליו עובדים כל מנועי החיפוש והאתרים השונים זה לעשות פרסום ממוקד החברות הגדולות משקיעות סכומי עתק בשביל להשיג את מה שאתם כבר מזמן יודעים. 

לחץ כדי למצוא או לפרסם באתר בקטגוריית שילוט

לחץ כדי למצוא או לפרסם באתר בקטגוריית פרסום באינטרנט